Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Mera golf och så litet bilproblem

Av Sanna - 25 juli 2009 09:54

 Jag har hoppat över en skrivdag här av den utmärkta anledningen att tiden inte räckt till eftersom jag varit på golfbanan. Därmed inte sagt att jag blir bättre på golf, men regelbundna läsare vet ju att det i detta fall inte finns något som helst samband mellan mycket spel och många poäng.

Det blev mycket riktigt spel i förrgår kväll, på Söderbys niohålsbana. Tyvärr gick det förfärligt uselt för mig. Fast jag vet inte riktigt varför. Jag var inte inne och rotade i ruffen speciellt mycket och jag var bara i vattnet två gånger. Och så i en bunker ett par gånger. Hm... ja, kanske var det inte så konstigt ändå. Det gäller att koncentrera alla missar till ett fåtal hål, det funkar inte att som jag sprida ut dem över många. Kvällens framgångar kröntes av att en av bilens bakbromsar överhettades, så det blev till att lusköra hem från banan för att nästa dag uppsöka bilverkstad. 


Dagen efter detta inledde jag med andra ord med att hitta en bilverkstad som kunde reparera bromsarna. Det enda jag fann var en audiauktoriserad expressverkstad. Det är ungefär lika dyrt som det låter, men vad göra? Medan bilen var på verkstaden cyklade jag och maken ut till jaguar-banan för att träffa systersonen Victor för litet spel. Efter en runda ringde verkstaden för att tala om att bilen var färdig, så jag cyklade in till stan igen för att hämta bil och åkte därefter ut till banan igen för en andra runda. 


Denna andra runda inleddes med att jag fick låna Victors järnåtta med kolfiberskaft. Vilken annorlunda viktfördelning det blev i klubban! :-o Jag fortsatte låna hans klubbor för utslag under resten av rundan, och jag inbillar mig att det gick bättre (å andra sidan är jag bra på att inbilla mig saker). Jag ska få låna hans järnfemma när vi åker till Väddö för att spela, får se om det blir någon skillnad. Om det känns bra funderar jag faktiskt på att köpa någon utslagsklubba med kolfiberskaft, kanske en fyra. Min driver har jag inte alls kommit överens med hittills, så den får nog stå kvar i bagen till nästa säsong. Och de andra metalwoodklubborna går det också dåligt med. Jo, visst träffar jag bollen - men den slicar nästan varenda gång.


Jag får se om det blir något mer spel i helgen. Jag har inte riktigt fått ordning på svingarna och puttarna efter att jag börjat spela efter råden jag fick från faddern i början av veckan. Sannolikt kommer jag i vart fall att putta med min gamla stil på Väddö, för att inte helt putta bort mig. Med nya sättet har jag noll avståndskänsla och även riktningen blir det litet si och så med. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards