Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

I väntan på Väddö

Av Sanna - 27 juli 2009 08:50

Idag ska vi åka och spela på Väddö GK! Vi var där och spelade med ett par vänner förra året och det var helt helt underbart. Vi har spelat intensivt senaste veckan, jag själv med motivet att jag åtminstone inte ska vara pinsamt långsam. Jag är den enda i sällskapet utan officiellt handikapp.


 Senast spelade vi igår (7 ynka poäng över 9 hål), och jag jobbade då mest med svingen. Det är RIKTIGT svårt att hålla ordning på allt. Något ytterligare nytt jag lärde mig var att jag ska börja rotera höfterna i början av nedåtsvingen. Tidigare trodde jag att de skulle komma sist (och följaktligen har jag alltid undrat vad man ska med dem till, eftersom varken gjort från eller till när det gäller hastigheten), men nu när jag använde dem innan armarna så fick jag bättre skjuts på bollen. Tyvärr träffar jag bollen lika illa eller kanske till och med ännu sämre än tidigare, så den här lärdomen ger mig åtminstone än så länge inga extrapoäng. Förutom höften ska jag också komma ihåg att inte dra bak klubban så mycket i baksvingen, snärta med handlederna, hålla kvar vinkeln i högerknäet, ha huvudet över axeln, stå litet närmare bollen, ... det känns som att det inte är någon ände på allt jag måste komma ihåg. Just ja, ha ryggen mot bollriktningen överst i baksvingen också. Det känns som ett mirakel varenda gång jag lyckas få iväg bollen.


Och jag får se om det här gör att jag få några fler poäng på Väddö det här året. Förutom att jag spelar illa även till vardags vaknade jag imorse med ont i halsen och litet lätt feber. Men inte värre än att jag kan spela. För att avstå från dagens runda behövs det mer än en ynka liten sommarförkylning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards