Direktlänk till inlägg 5 maj 2009

[ingen golf: aldrig sinande förkylning]

Av Sanna - 5 maj 2009 09:13



Även denna dag tillbringar jag hemma i sällskap med stora mängder pappersnäsdukar. Hittills denna morgon har jag förbrukat ett och ett halvt paket som ovan. Jag hann klart med förberedelserna igår och mailade iväg självstudiematerialet till ett par kolleger som tar hand om det undervisningen jag skulle haft.Så nu sitter jag här och undrar vad jag ska göra förutom att sova och snyta mig. Att snyta sig går helt uppenbart att göra utan uppehåll, men däremot klarar jag inte av att sova hela tiden. Så jag slösurfar på facebook, youtube och litet överallt. Plockar håglöst upp en bok, lägger ner den igen. Kollar mailen för att se om det kommit någon orderbekräftelse från Dell. Undrar om mailen jag skickade till studierektorsgruppen aldrig kom fram, väntar respons på en fråga. Klappar katten.Snyter mig.  Undrar över logiken i ett mail som kom nyss (kollega som först sade att hon inte ville ta en kurs för att den låg samtidigt som hon hade två andra kurser, och sedan (efter att jag informerat om att kursen inte låg samtidigt som dessa) skriver att hon inte vill ta kursen eftersom den inte ligger under den period dit hon vill koncentrera sin undervisning). Jag förstår ingenting, men jag kanske bara är korkad idag. Snyter mig igen. Hostar litet, bara för att variera litet grann. Kollar facebook igen. Fattar lika litet där. Längtar till i eftermiddag, repris av Ugly Betty. 


Ja, som ni hör har jag ett alldeles fantastiskt händelserikt liv just nu.  Och jag orkar inte ens bry mig. Måste snyta mig igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards