Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Mer miljövänlig golfbag

Av Sanna - 29 juni 2008 09:53

Håller på och syr en lättburen golfbag = att kunna ha med på moped. Är nästan klar, håller just nu på med att sprätta upp den tidigare infästningen av remmar eftersom jag kom på ett par lösningar på det första problemet med att hela kalaset tippade åt sidan eftersom klubborna står med huvudena uppåt i bagen. Men jag får se om jag blir klar idag, tror inte det. Ska åka till Österbybruk på auktion. Bild på alstret kommer senare i veckan när jag är klar. Maken konstaterade nöjt att om jag håller på och syr en golfbag så borde det betyda att jag inte tänker sluta. Jag håller tummarna för att det är en riktig tolkning. Eller så kommer golfguden bestraffa mig ännu fler gånger vid varje vattenhinder för att jag varit så övermodig att jag trott att jag skulle ha användning för en bag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards