Alla inlägg den 25 juni 2008

Av Sanna - 25 juni 2008 08:44

Idag är himlen helt helt blå´, det fläktar litet lagom och ingenting alls står på schemat för övrigt. Helt klart betyder det att vi ska spela idag. I och för sig kan det nog tänkas att det även betyder att 30 000 andra också tänker samma sak. Hm.


Nåja, om det är för fullt får jag istället fokusera på sving-övningarna jag hittade på nätet för ett par dagar sen. Litet putt-övningar vore inte heller helt fel. Har hittat en video med övningar som jag förstås ska omsätta i praktik. Du hittar den här.


Sammanfattningsvis:

1. Sikta mellan utlagda klubbor.

2. Träffa sweetspot genom att sätta gummisnoddar på klubbhuvudet.

3. Sätt 12 puttar i en följd från olika avstånd. Inte ge upp förrän det går. (hm... det där låter för svårt, då kommer jag inte komma från övningsgreen förrän framåt kräftskivetid)

4. Kasta bollar mot hålet för att ... ja... hm... förstod nog inte riktigt poängen med den övningen.

5. Titta på hålet när man slår bollen. Intressant.


Igår gick större delen av dagen åt till filminspelning. Jag och maken är med i en film som Anette Skålberg och Martin Faria di Lima håller på att göra, om en skolpojke på 70-talet som har en taskig slöjdlärare. Jag är mycket mallig och allmänt odräglig över detta, eftersom det innebär att jag spelat i samma scen som Anders Ekborg. Nåja, jag var bara statist, fast det behöver man ju inte skylta med. Min teaterkarriär går alldeles utmärkt om man bara ger kortversioner av dess hållpunkter - startat teatergrupp, spelat på stadsteatern, spelat mot Anders Ekborg. Här nedan hittar ni mig och maken i full stass (fast jag hade vid det laget ännu inte fått vederbörlig 70-talsfrisyr och rätt glasögon). Men ni ser hur otroligt glamourös jag ser ut! Hollywood nästa!


Ovido - Quiz & Flashcards