Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Myspyssel i regnet

Av Sanna - 30 juni 2008 08:45

Hade nån slags plan på att åka ut och spela i eftermiddag, men som vädret ser ut nu så är nog hela golfbanan ett enda stort tillfälligt vatten*. I och för sig kanske det är en fördel för mig, eftersom det då inte borde märkas när jag slår ner bollarna i vattenhinder**. Men eftersom planen också var att ta mopeden till banan så blir det nog alltför mycket vatten även på vägen dit. Klockan är kvart i nio och det har redan fallit 15 millimeter. Jag får stanna inne och pyssla idag och istället glädjas åt att trädgården får helt gratis bevattning. Och så fortsätta fixandet med nya golfbagens bärremmar.


Gårdagagens besök på auktionen i Österbybruk var givande. Vi kom hem med en fin gammal trälåda (vem kan få för många av fina gamla trälådor att förvara pryttel i?), två små kopparbunkar (helt tydligt inte längre inne eftersom jag fick dem för 20 kronor), en hög med dukar samt en kasse med stramalj och brodergarner som kan användas för hålbroderier på just stramalj. Skoj! :-)


Så idag har jag verkligen en massa myspyssel att välja bland. Håller även på med en torrnålstovad hatt att använda i höst och vinter, och i förrgår fick jag till formen på den. Tidigare såg den närmast ut som en stor militärhjälm, men med hjärtat i halsgropen klippte jag upp den baktill och tovade ihop den till en annan storlek och form. Det tog verkligen emot att göra det, så mycket att den luddiga hjälmliknande tingesten stirrat på mig under flera månader utan att jag vetat vad jag skulle hitta på för att tämja den till en hattliknande form. Men nu så kan jag alltså börja med det roliga - att tova ihop dekorationer för den och brodera dit pärlor, band och annat som kan tänkas bli vackert. Om jag inte vore så lat och om det inte regnade och om hatten inte låg i växthuset skulle jag fotografera den för bloggen, men det får vänta. Nu ska jag sprätta vidare på golfbagsremmarna!

_________________________________________-

* För golf-analfabeten: "Tillfälligt vatten" = tillfälliga pölar och liknande på banan. Rådkar man i ett sådant får man flytta bollen till en bättre plats utan att behöva få något straffslag.

** När man slår ner i vattenhinder får man däremot straffslag om man behöver flytta på bollen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards