Alla inlägg den 16 april 2008

Av Sanna - 16 april 2008 15:00

Skulle handledningsläst idag, men det visade sig att jag lämnat anteckningarna från förra handledningen i Stockholm, så det gick inte. Har istället pulat med litet allt möjligt, vilket i princip betyder att jag skickat och besvarat mail kors och tvärs. Har också filat en del på ett förslag till ett betygsunderlag för c-uppsatserna och skickat ut det till de andra termin 7-lärarna. Äntligen! Det där är något jag regelbundet vaknat med i huvudet den senaste månaden. Skönt att äntligen få iväg det.


Nu ska jag fundera litet på ett mail jag ska skicka till ett par studenter på ÄF7 som håller på med sin fördjupningsuppgift och därefter tänkte jag hålla på med nya hemsidan.


Jag kan förresten glatt meddela att golfsvingen förbättrats nu. Maken och jag var ute på övningsbanan igår och tränade. Först gick svingen lika uselt som i söndags, så vi övergick till att träna puttar, chippar (kort slag för att få iväg bollen från för-greenen till greenen) och pitchar (litet högre slag, kan användas om man har litet längre till greenen eller om man ska ta sig över ett hinder). Det gick sisådär, och dessutom blev jag dyngsur om fötterna för att det var så blött i gräset. Men rätt vad det var när jag stod och övningspitchade så fick jag till en fin sving. Ja, inte så lång förstås eftersom jag bara skulle få iväg bollen några meter - men själva rörelsetekniken kom till mig (i och för sig kan man väl ha synpunkter på att jag fick till en bra sving när jag övade pitchar, men den invändningen mot min framgång väljer jag att ignorera). Efter att ha provat det ett tag till och förvånat konstaterat att kroppen faktiskt gjorde som det var tänkt vågade jag mig på att gå iväg till driving rangen igen (ett ställe där man över just svingen) och till min oerhörda häpnad fungerade det! Nästan varenda boll gick i väg som planerat. Den längsta gick 80-90 meter, vilket för min standard är att betrakta som världsrekord. Efter detta tänkte jag att vad f-n, kanske ska jag prova på bunkerslag. Och se - även det gick ganska bra! Så kanske är jag inte ett så hopplöst fall som jag började misstänka i söndags. Håll tummarna!
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards