Alla inlägg den 28 april 2008

Av Sanna - 28 april 2008 15:02

Det blir bara en snabbrapport här, eftersom jag måste fortsätta med arbetet strax. På dagens schema står examinationsläsning (klart), diverse e-post (håller på med), ringa kollega i Uppsala om referens för en påtänkt vikarie (ska strax) och förbereda eftermiddagens studierektorsmöte (oklart hur mycket jag hinner). Men det viktigaste av allt är att jag nu kan glassa omkring och känna mig nöjd över att jag klarade spelprovet för grönt kort i helgen. Nu återstår teorin. Den är i och för sig också mycket att bita i, men jag har i vart fall klarat av att visa upp att jag är acceptabelt okej på att hålla i klubban och få iväg bollen. Inte minst är jag nöjd med att jag fått till svingen ordentligt, så bra att läraren fick gåshud (hans egen formulering). Å andra sidan kanske gåshuden mer säger något om hur dålig jag var första gången än hur bra jag var andra gången. Men jag klarade minimilängden på slagen med råge (till och med mer än vad som krävs för herrar). Så fråga mig gärna idag om hur det går med golfen! :-) Är så stolt över det här att jag nästan börjar bli irriterande.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards