Alla inlägg den 23 april 2008

Av Sanna - 23 april 2008 15:01

Sitter ute i växthuset och jobbar. Det är litet bullrigt eftersom Uppsala är en enda stor byggarbetsplats och det närmaste bygget bara ligger 100 meter bort. Men det står jag gärna ut med, åtminstone så länge de inte pålar (för den som inte bor i Uppsala kan jag informera om att i stort sett hela staden är byggd på blålera och husen därför skulle sjunka ner i den om man inte ställde dem på pålar. Som en kuriositet kan nämnas att pålarna är långa trädstammar (sisådär 15 meter långa vardera), som man helt enkelt dunkar ner i leran). Pålning låter MYCKET. Och får våra tavlor att stundom ramla ner från väggarna.


Men ingen pålning idag alltså, utan bara trafikbuller, en och annan helikopter som ska till sjukhuset och en del byggmaskiner. Kanske inte så charmigt, men det uppvägs av att jag får blicka ut över en grönskande kaprifol, känna en förbismygande doft av kejsarkronorna och ... så vidare.

Idag har jag mest ägnat mig åt att maila kors och tvärs, det vill säga, det är precis som vanligt. Eftermiddagen tänkte jag ägna åt hemsidesbyggandet, så jag funderar nästan på att stänga ner postprogrammen så att jag inte blir störd av dem.


Gårdagens golfande gick sisådär. Puttningen gick bra, lyckades sätta några bollar på ett slag i ett hål 15 meter bort. Men pitchningen var mest pinsam, bunkerslagen tämligen mediokra och chippandet... glömde jag bort att öva på. Svingarna blir dock allt bättre. Får allt oftare till rena träffar, och när jag slår med sjuan sticker de iväg ungefär 100 meter. Inte så vansinnigt långt kanske, men för mig är det bra.


Det känns också bra för för själen att hålla på med det här. Det är en underbar känsla att vara ute i fågelsång och helt fokusera på vad man håller på med. Och så är det ju gratis, vilket aldrig är fel. Öva får man göra hur mycket som helst. Nåja, att öva på svingar kostar litet eftersom man måste köpa bollar (10 kr för 15 bollar, så det är ingen förmögenhet), men allt det andra kostar nada. Gratis, roligt, bra för kroppen och bra för själen - vad mer kan man önska sig av en sport?


Jag ska försöka hinna öva en gång till innan det i helgen är dags för nästa kurstillfälle. Helst imorgon, men det får jag se om jag hinner. Har en handledningsläsning på eftermiddagen, så det kan tänkas att det inte blir någon tid över.
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards