Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Sista dagen som 42-åring

Av Sanna - 6 juni 2009 11:08


 Senaste dagarna har bara bestått av arbete, arbete och mer arbete. Och inte det ringaste av detta har någon som helst koppling till golf, så jag har börjat bygga upp en rejäl längtan efter att få komma ut på banan. I och för sig gick det halvdant senast, men åtminstone har jag lärt mig att ta på mig ordentligt när det är kallt - så jag tänkte i vart fall slippa det problemet. Att svinga när man känner att ryggmusklerna bara blir allt kallare och stelare är inte någon höjdare. Men idag så ska jag se till att jag inte kan skylla på det.


För ikväll BLIR det golf. Jag har lovat mig själv att inte jobba något alls under helgen. Inte ens förbereda sådant som jag kanske förväntas förbereda inför måndagen då jag ska på kurs. I vanliga fall (= innan mitt lilla stress-sammanbrott i höstas) skulle jag utan att tveka ägnat helgen åt att jobba, men med min nya inställning till arbetet konstaterar jag bara att det inte var möjligt att även hinna läsa en hel bok denna vecka (då jag haft 7 c-uppsatsexaminationer, tre entimmas utvecklingssamtal, administration av 9 inlämnade uppsatser, ett sammanträde, en avslutningsceremoni plus läsning av 4 uppsatser inför examination nästkommande vecka) och att det inte var mitt fel att jag inte fick boken förrän i måndags. I vanliga fall skulle jag våndats över att min personliga otillräcklighet gjort att jag inte hunnit med även att läsa boken, men ur mitt nya och mer överlevnadsinriktade perspektiv är det istället de yttre förutsättningarna som varit otillräckliga. Det är skönt att ha bytt perspektiv och att inte hela tiden utgå från att det är jag som inte räcker till.


Så det är utan skymten av dåligt samvete som jag planerar för en ledig helg inklusive golf och annat som ingen i hela världen utom jag har nytta eller nöje av. Dessutom firar jag födelsedag imorgon. :-) 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards