Alla inlägg den 10 juni 2009

Av Sanna - 10 juni 2009 18:58

Gick en härlig runda igår kväll, det var länge sedan sist. Åkte i och för sig ut till banan i lördags också, men efter att ha övat på rangen i 30 minuter under tilltagande regn och blåst ställde vi in spelet på banan. Den efterföljande födelsedagen på söndagen tillbringade jag nysandes och snörvlandes under idog förbrukning av näsdukar. Och ont i halsen. Men efter stora mängder födelsedagstårta och goda presenter samt ytterligare ett par dagars konvalescens var jag redo igen igår kväll. Det var en sådan där helt perfekt golfkväll. Vindstilla, kvällsljus, koltrastar, blom- och gräsdoft. 


Spelet gick väl sisådär. Fick 15 poäng, vilket jag tror är vad jag brukar få. Spelade inte direkt bort mig på något hål, även om jag i och för sig behövde 8 slag på nionde hålet. Men det hålet var ändå roligt att spela, för jag hamnade med bollen så att jag var tvungen att spela den över en kulle jag inte kunde se över. Bara att chansa (och placera maken så att han kunde se var bollen landade). 


Men de bristande framgångarna till trots är det ändå kul, och snart är det semester vilket innebär att jag kan spela varannan dag eller oftare än så om jag skulle vilja. Det skulle vara konstigt om jag inte fick officiellt handikapp om jag spelar mycket. Förvisso slår jag inte speciellt långt (dryga 100 meter i bästa fall), men det är allt oftare som bollen går rakt och det känns som en tillräcklig prestation för att nå detta mål. Men jag undrar ibland hur snabbt det går för andra att komma ner till 36. Är jag alldeles extremt långsam, eller hur är det?

Ovido - Quiz & Flashcards