Direktlänk till inlägg 19 juni 2009

Varför golf?

Av Sanna - 19 juni 2009 21:19

Det är midommarafton och jag har smugit upp på kammaren för att ta en liten paus. En trappa ner fikas och spelas det kort, men jag ville ha litet lugn och ro för mig själv innan jag återvänder till fortsatta nöjen. Ett obligatoriskt sådant är att leka kurragömma, men det brukar inte vara möjligt förrän framåt midnatt då det åtminstone är litet skymning.


 Det har inte blivit golf på ganska länge nu. Det är tråkigt när det dröjer för länge mellan spelen. Dels av det enkla skäl att jag tycker det är kul att spela, men dels också för att jag inte känner någon utveckling när jag inte spelar ofta. Den veckan då jag spelade varannan dag märkte jag en stor förändring - spelet blev mycket stabilare. Och när jag nu inte spelat på över 10 dagar vet jag att jag kommer att återvända till mina gamla vingliga svingar och måttlösa puttar. Har dock med mig bagen i bilen, utifall att det skulle bli tillfälle. Vi befinner oss när allt kommer omkring bara några kilometer från Söderby.


Ibland undrar jag varför jag håller på med det här. Jag spelar ju så sällan att jag inte har någon chans att bli ordentligt bra; till och med så sällan att jag knappt ens blir bättre (vilket borde vara en enkel match med tanke på utgångsläget). Ja, när jag är på banan förstår jag förstås varför - eftersom jag njuter så att vara där. Men det finns många saker jag njuter av, så varför golf? Borde jag inte istället försöka fokusera på något som jag åtminstone har en liten rimlig chans att bli bra på?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards