Direktlänk till inlägg 17 april 2008

Hemligt vapen till studenter och kollegor

Av Sanna - 17 april 2008 15:00

Torsdag morgon. Vad ska jag göra idag då? Först svara på en del mail, sedan fortsätta med hemsidesarbetet. Vid tio ska jag sätta mig på tåget till Stockholm för diverse aktiviteter, så som liten blogglektion för kollega, träff med institutionens blomvattnargrupp och därefter en promenad iväg till Frescati för SULF-styrelsemöte.


Givetvis har jag noll lust att jobba idag. Solen skiner och det vore sååå roligt att få åka ut till golfbanan och träna mer. Jag och maken var på teorikursens tredje tillfälle igår och passade då på att slå några bollar innan den började. Det gick inte lika bra som igår, men å andra sidan inte heller lika uselt som i söndags. Däremot gick det ganska mediokert när det gäller teorin, eller åtminstone den delen som handlade om hur man spelar "poängbogey" (eller vad det nu hette). Då är det många variabler med i leken - hålets index, sin egen handicap, hålets par, vilken tee man spelar från, hur många slag man gör på hålet och slutligen om man är man eller kvinna. Det är en evinnerlig tur för mig att man inte kan frånta någon ens doktorsexamen, för jag kände mig verkligen otroligt korkad. Alla andra verkade förstå det där direkt, men min hjärna knorvlade ihop sig totalt och jag fattade INGET. Nåja, efter en massa frågande och (försök till) tänkande tror jag att jag förstod det hela. Dessutom fick jag kanske de andra att känna sig intelligenta.


Givetvis är det helt kontraproduktivt för mitt arbete att jag nu offentligt tillkännager att jag är korkad. Hädanefter kommer ingen student lita på mig när jag påstår att jag förstår något, och om någon vill få mig tyst och framkalla en lätt stirrande blick är det bara att börja diskutera beräkningen vid poängbogey.


Nej, lika bra att återgå till arbetet och fortsätta låtsas att jag kan tänka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards