Alla inlägg den 5 juli 2009

Av Sanna - 5 juli 2009 08:52

Myggorna har invaderat Uppsala med omnejd. Det var inte bara på morgonkvisten (se bloggen 1 juli) som de blodtörstiga j-a gav sig ut på jakt, utan dygnet runt. Jag gav mig även på en runda i förrgår, men efter att jag skrapat ihop sisådär 5 poäng på halva banan (och mer precist: under ett puttförsök som snarast såg ut som en krigsdans) gav jag upp. Jag var inte ensamt mesig, jag såg flera ekipage som påbörjade banan men sedan mysteriöst hade lösts upp i intet framemot femte hålet.


Men igår gav vi oss ut igen, skam den som ger sig. Med 25-gradig värme, plaskblöt bana (det hade just åskregnat i 40 minuter) och  full sol. Och tjock luvtröja,tjocka arbetssbyxor, sockor och myggmedel. Nå, jag lyckades spela även om jag får tillstå att det var något litet varmt innanför denna massiva sköld. Alla slag gick rakt och fint och jag fick 3 poäng på flera hål. Jag fick till och med två poäng på tvåans hål (i och för sig med hjälp av dammvegetationen som bollen studsade på). Sammanlagt blev det 17 poäng, men det var inga större katastrofer någonstans på vägen. Dock spelade jag även den här gången från 150-metersmarkeringen och med nybörjarhandikapp, så egentligen räknas ju inte resultatet. Nästa gång ska jag faktiskt spela från vanliga utslaget och utifrån slopetabellen, även om det då kommer att bli ett drastiskt poäng- och dito humörfall. Men nu har jag spelat med godkända poäng några gånger, så det känns som att det börjar bli dags för den utmaningen.

Ovido - Quiz & Flashcards