Alla inlägg den 6 augusti 2008

Av Sanna - 6 augusti 2008 10:41

Så är vi hemma igen efter bröllopsbesöken! Ja, vi har varit hemma sedan i söndags kväll, men det har inte funnits något att rapportera på golffronten. Men igår gav vi oss iväg för att spela och banan var i stort sett tom eftersom det var kallt och småduggade. Eftersom vi inte hade någon efter oss passade vi på att spela två bollar var.


I början gick det strålande - 3 poäng på första hålet, 1 på andra (första gången i världshistorien som jag får poäng på det), 2 poäng på  trean, 4 poäng på fyran, två poäng på femman.... ja - ni hör! Det gick strålande! Men sedan...


Noll poäng på varje hål därefter.


Boll nummer två var ungefär likadant, men litet mer utspridning över hela banan.


Jag har inte en aning om vad jag ska lära mig av att det gick så mycket bättre första halvan. Men det jag faktiskt kan ta med mig är att det gick riktigt bra att slå med metalwood-trean. I stort sett varje utslag gick rakt. Även järnfyran funkade bra. Jag tror det var något med att jag var stadigare i nedåtbanan i första halvan av framsvingen - det kändes annorlunda i vart fall, även om jag inte riktigt kan beskriva det. Och så slog jag litet längre än vanligt också. Fast inte så långt att jag kom över vattenhindret på sjuan (där går en damm rakt mellan fairway och green, precis så långt bort att jag alltid landar där om jag använder fyran, femman eller metalwoodtrean (ska använda sjuan nästa gång...)). 


Sen tror jag iofs att jag också hjälptes av att greenerna var litet blötare i början av rundan, det slutade regna vid hål två. Bollarna rullade litet långsammare då. Fast det kanske inte alls hade med saken att göra. 


Hur som helst ser jag fram emot nästa gång! Och jag ser också fram emot en golfhöst! Det var fantastiskt mysigt att gå omkring på banan i regn och rusk! 

Ovido - Quiz & Flashcards