Alla inlägg den 12 augusti 2008

Av Sanna - 12 augusti 2008 08:39

Vi tog ännu en runda i söndags kväll utan räkning. Varsin egen boll och en gemensam som vi slog vartannat slag på. Den gemensamma bollen vann överlägset, gick på par på 3-4 hål! Ja, nu räknade vi i och för sig inte så jag vet inte riktigt hur det gick för min boll, men jag hade nog ändå märkt om det gått SÅ bra för den. Akilleshälarna var de vanliga. Tre år innan jag kom över på andra hålet. I vattnet på sjunde. Out of bounds på nionde. Jaja.


Men nu är semestern slut definitivt, vilket betyder att jag inte ska skriva om golf denna tisdagsförmiddag utan istället ta itu med jobb. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra av den här bloggen. Jag har en jobb-blogg (http://blogs.su.se/stiel) som fram till startandet av den här bloggen också innehöll en del om golf. Och förresten också en massa annat som inte hade ett jota med jobbet att göra. Jag brukade inte blogga där under semestrar och andra ledigheter, och den har därför vilat sedan slutet av juni. Men hur ska jag göra nu? Det verkar litet väl arbetsamt att både ha en jobb-blogg och en golf-blogg. Golf-bloggen har ju dessutom inte BARA handlat om golf. Vilka är alternativen?

 1. Pladdra fritt i båda bloggarna. Inget bra alternativ, det skulle jag inte hinna.

2. Pladdra i jobb-bloggen som vanligt och hålla golfbloggen ren från allt som inte har med just golfen att göra. Men då kommer det inte bli lika ofta skrivet här, i synnerhet som jag inte har lika mycket tid att ägna mig åt golf nu när jag börjat jobba igen.

3. Pladdra i golfbloggen som vanligt och hålla jobb-bloggen fri från allt som inte har med jobbet att göra. Fast då faller liksom poängen med jobb-bloggen, för hur kul är det att BARA skriva (eller läsa...) om sådant som har med jobb att göra?


Hm... svårt. Men det lutar nog åt alternativ två. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards