Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Sanna - 10 augusti 2008 08:12

Igår gav vi oss ut på banan igen, och nu skulle jag omsätta de fina svingarna i praktik igen!


Fast det gick jättedåligt! :-0 För maken med. På första hålet hamnade jag helt snett, sen i bunker. På andra hålet hamnade jag helt snett, sen i vattnet. Sen i vattnet igen. På tredje hålet toppade jag och bollen gick två meter. Sen hamnade jag i vattnet. På fjärde hålet puttade jag ihjäl mig. På femte hålet också. På sjätte hålet gick utslaget 50 meter. På sjätte hålet slutade jag räkna poäng.


När jag slutade räkna poäng var jag sur och ledsen och allt kändes bara meningslöst. Men efter slutad räkning kom det fina - det blev KUL igen! Så på sjunde hålet kunde jag glädjas åt mitt längsta slag nånsin (litet snett, men än sen - antalet slag spelade ju ingen roll). På åttonde hålet kom jag (på andra försöket från tee) direkt upp på green (nästan i vart fall). Och på nionde hålet gjorde jag ett nytt längdrekord - som dessutom var rakt.


Det är två saker jag tar med mig från gårdagens golfrunda. Det ena var (vad jag tror var) ett sätt att slå rakt och långt. När jag under baksvingen liksom gräver ner högerfotens tår i marken och under framsvingen stadigt trycker ifrån med högerbenet - då verkar det som att svingarna går mycket rakare och längre än annars. 130-140 meter kom jag upp i med metalwoodtrean! Nå, fortfarande inte så långt om man jämför med andra - men för mig är det superlångt!


Den andra lärdomen var till och med ännu viktigare. När jag surar ihop för att poängen lyser med sin frånvaro går det alldeles utmärkt att helt enkelt sluta räkna de §%&# poängen. Och då blir det roligt att spela igen! :-) Det är tidernas trix! Med det i bakfickan GÅR det ju aldrig att ha en misslyckad runda! Antingen är det kul och går bra, eller så är det helt enkelt bara roligt. Kruxet med att räkna poäng är att de bra sakerna man gör på något konstigt sätt försvinner ur medvetandet om man gör något klantigt som gör att det inte blir några poäng. Men utan räknande går det lätt att glädjas åt det som faktiskt GÅR bra, oavsett om t.ex det tjusiga utslaget följs av femtioelva usla puttar. 

Ovido - Quiz & Flashcards