Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Premiär på banan 2009!

Av Sanna - 5 april 2009 08:08


Golfpremiär 2009 på Söderbys 9-hålsbana

 Så har jag då  ä-n-t-l-i-g-e-n  fått spela på bana i år. Jag kan inte riktigt säga varför mitt summerande omdöme är att det var underbart, för jag blev dyblöt om fötterna för att banan endast fläckvis (glada utrop de två gånger jag stod på en torr fläck) var torr, det var stress-spel utan tid för provsvingar för att hålla tempot med framförvarande och bakomvarande spelare, det luktade dy och ruttet gräs från vattenhindren och jag var förstås lika dålig på golf som vanligt.


Men det var inte bara jag som spelade snett - det märktes att många var litet ringrostiga (som ni märker skyller jag helt lögnaktigt mitt usla spel på den gångna vintern). Tre gånger från olika håll under rundan hördes FOOOOORE! Bollarna for med andra ord litet kors och tvärs. Men alla såg glada ut ändå, av någon helt obegriplig anledning (känner att jag kanske måste gå hos psykoterapeut för att förstå varför jag tycker att det här är roligt) (men det behöver jag å andra sidan inte förstå). 9 poäng och endast två bortspelade bollar (att det blev så få kanske iofs mest berodde på att det låg is på vattenhindren) blev dock resultatet, så kanske kan jag ändå lyckas få mitt officiella handikapp ändå. 


Vilket år som helst.


Så här glad såg jag ut!


Sanna på väg till banan 


 
 
Lågenergimannen

Lågenergimannen

5 april 2009 10:42

Hejsan!
Ifall man inte tar golfen på alltför stort allvar kan det vara en kul grej. Spelade på en 150 år gammal bana i södra Indien i vintras. Spännande. Min caddie (första gången jag nånsin haft en sådan) hade störthjälm på sig. Detta avspeglar kanske kvalitén på mitt spel, vad vet jag. De flesta golfare är väldigt trevliga. En enda gång har jag träffat på ett riktigt anus ute på banan och det fick han höra i bägge öronen. Har aldrig sett honom efter den gången.
Ha en bra säsong och lycka till.
Hälsningar Mats

http://blogg.aftonbladet.se/28796

 
Ingen bild

Sanna

6 april 2009 15:20

Hej! Lycka till med säsongen du också!

/Sanna

 
Louise

Louise

23 april 2009 13:59

surfade av en slump förbi din blogg. va bara tvungen att säga att jag fick ett gott skratt över att läsa över lyckan att man bara spelar bort två bollar. jag menar, normalt e ju mkt mer för oss nybörjare. :)
ha en härlig golfsäsong.

http://atasteofmylife.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards