Direktlänk till inlägg 9 juli 2008

Datortrassel, dag 2

Av Sanna - 9 juli 2008 08:33

Inget golfrelevant idag heller, bortsett från att jag fick min sving filmad häromdagen. Det kändes rätt pinsamt, eftersom jag mer liknade en demonstratör av svikten i hoppmattor än en golfspelare. Med andra ord, jag var inte direkt still i höjdled. I och för sig kompenserar väl uppåtgunget i baksvingen nedåtgunget i framsvingen något, men det är ju litet trixigt att få dem att bli så exakt lika stora att det inte gör något. Jag tror det blir bättre om jag satsar på att vara stilla. Hur nu det ska gå till.


Datortrasslet fortsätter än idag. Efter många timmar av sökande efter dolda brandväggar och andra hinder fick jag kontakt med en hjälpsam person på ett användarforum för Vista, och han guidade mig ordentligt. Tyvärr var det inte så att problemet blev löst, men jag har nu laddat hem en reparations-dvd som jag strax ska försöka använda. Ska bara göra en säkerhetskopia på mina filer och e-post, så ska jag sätta igång. Det är helt underbart hur hjälpsamma människor är! Där sitter en helt okänd människa i Arizona och hjälper en person han inte alls känner, ger uppmuntran och råd. Är det inte fantastiskt!? Det fina i kråksången är att när andra människor är snälla så blir jag också snäll. Inte för att jag brukar vara så förskräckligt elak annars, men ändå. Hjälpsamheten och vänligheten sprider sig.


Förresten fick jag igår äntligen en rejäl bekräftelse på det kloka i att aldrig slänga gamla filer och e-post. Ibland har jag undrat om jag är litet knäpp som sparar på allt - det finns nog få på jobbet som slår mig i fråga om att behöva mycket utrymme på e-post-servern för sina gamla meddelanden (och då ligger ändå inte ALLT där, jag har ett arkiv med äldre filer). Men igår fick jag nytta av det när en student hörde av sig om en tenta som skulle gjorts hösten 2004. Eftersom jag hade kvar all e-post-kommunikation kunde jag se vad som hänt, och jag kunde skriva tillbaks om att "den 19 november skrev du att..." och "den 20 januari så...". Just när det gäller arkiv-saker är datorer oslagbara. Gissa hur mycket papper som skulle fylla hyllorna för att åstadkomma detta utan dator! Tänk bara om man kunde komma på ett sätt att använda datorn för att spela bättre golf. Hm...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards