Alla inlägg den 5 juli 2008

Av Sanna - 5 juli 2008 09:36

Nej, det blev ingen golf igår. Grannen T identifierade felet på mopeden och det var inget jag kunde göra något åt själv så jag måste köra iväg den till en mekaniker för att få det ordnat. Som tur är känner svågern till en som mekar mopeder. Håller tummarna för att det ska gå att ordna, så att jag inte ska behöva ta bilen till golfbanan. Men idag blir det nog så, det känns som att det är dags för ännu ett försök. Var inne på www.golfdigest.se, och där fanns en del tips för nybörjare. Sen är det en annan sak om jag lyckas omsätta råden till fungerande praktik, men man kan ju alltid prova.


Men mest känner jag mig rätt trött och håglös. Gårdagen var otroligt varm och inte mycket blev gjort. Jag snickrade ihop locket till regnvattentunnan och gjorde ett nytt handtag till den, men det var väl det mest nyttiga jag lyckades åstadkomma. Annars blev det mest litet småpyssel. Litet tovande på hatten, litet broderande, litet läsande, litet vattnande, litet omplanterande. Har nu haft semester i två veckor och dagarna är rätt lika varandra. Något större projekt om dagen och så en massa sidopyssel. Idag vet jag inte riktigt om jag ska följa med maken att rödfärga lidret ute på landet eller om jag ska tvätta bilen. Att tvätta den är inte någon barnlek, det kommer krävas betydligt mer än schampoo och en mjuk svamp. Varje gång jag tvättar den lovar jag mig själv att jag ska fortsätta underhålla lacken - det borde ju inte vara så svårt, för när den är nyvaxad (jag vaxar den alltid efter att jag tvättat den) är det hur enkelt som helst att hålla den ren. Men nejdå, givetvis låter jag smutsen sitta kvar så att den stackars bilen blir alldeles matt och svartprickig av smuts. Och då får man vara ganska brutal mot den för att få den ren. Så jag räknar med några timmars arbete för att få den fin igen.

Ovido - Quiz & Flashcards