Alla inlägg den 6 juli 2008

Av Sanna - 6 juli 2008 23:57

Det blir ingen blogg imorgon - jag och äkta maken ska fira bröllopsdag. :-) Så jag får istället rapportera redan nu att jag kom upp i imponerande 7 poäng på kvällens spel. Hm.

Av Sanna - 6 juli 2008 09:07

Nähä, det blev inget spel igår. (Inte heller blev bilen tvättad) Tanken var att jag skulle ta bilen ut till torpet för att hämta maken, äta middag och sedan golfbanan. Men efter middag blev det förevisande av temporärt upprättad gärdesgårdsfabrik, äppelgurkor, hemmasydda golfbagen, tobaksblommor, svärmoderns bordsslipning, vattning av bröllopsschersminen (vi gifte oss ute på landet förra året och fick en schersmin i present som vi satte vid kattkyrkogården där våra hädangångna katter vilar i frid), trädgårdsrunda och därefter fika - så det blev inte riktigt tid för golf. Men jag kan inte påstå att jag var direkt missnöjd med det. Det var kallt ute och blåste, plus att jag hade för litet kläder på mig.


Men ett nytt försök idag! :-) Hoppas bara det inte regnar. Jag är inte vackert-väder-golfare, men att spela när det regnar verkar som att överdriva. Det får mig att minnas värsta regnminnet vid min andra sport, ridning. Jag skulle för första gången rida lätt A:2-programmet i dressyr, på härliga hästen Chess (nåja, inte alltid superhärlig eftersom han även visat sig ha talang för få mig att åka ambulans istället för att färdas på hans rygg). Dagen till ära hade jag vit skjorta, sammetsväst och plastrong. Här skulle det stilas! :-) MEN. Det inte bara regnade, utan det ÖSTE ner. Det var så illa att domarna inte hade något annat väl än att köra in en bil på ridbanan att sitta i för att inte regna bort. Men Chess och jag kämpade på med programmet genom ösregn och kallblåst, både hästen och jag blöta inpå bara skinnet. Plastrongen hängde som en vissen tulpan och hade jag inte haft väst på mig skulle man kunnat missta det hela för wet en t-shirt contest. Ofta brukar det vara sämre förutsättningar vid tävling än vid träning, men det här tog priset. Å andra sidan, om man ser det från den ljusa sidan fick jag ganska mycket fokuseringsträning.


Det läste jag förresten om på någon golfsajt jag var inne och torrsimmade på - att om man blir stressad av andra människor när man är på banan ska man inte tro att man blir bättre av att stå i avskildhet på rangen och öva. Det som stressar mig mest av allt är när jag anar att det finns människor bakom mig som väntar på att jag ska bli klar med hålet, då slår jag precis hur dåligt som helst. Hm. Undrar hur jag ska försöka återskapa det under övning? Kanske ställa mig någonstans där jag åtminstone är LITET i vägen? Fast det verkar ju inte helt sympatiskt att utnyttja andra människor för att jag ska träna på att spela fastän andra är irriterade. Hm. Någon som har någon idé?


Jag har förresten hittat bevis på nätet om att det verkligen finns en golfgud. Se!


Ovido - Quiz & Flashcards