Alla inlägg den 4 juli 2008

Av Sanna - 4 juli 2008 08:46

Igår hade vi golfpaus, vilket det antagligen blir idag också. Eller inte. Maken och hans kumpan har en spelning i Vittinge ikväll så kanske ger jag mig ut på egen hand. Fast mopeden låter konstigt så om jag inte lyckas få grannen T (MC-biker) att ta sig an den så får det i så fall bli bilen. Hm. Gillar absolut inte det här med att släppa ut massa avgaser bara för att jag ska få spela golf. Nåja, jag får se. Kanske börjar jag brodera på stramaljen jag köpte i lördags istället. Blev inspirerad av en fika igår med väninnan E, som aldrig verkar sina vad gäller påhittighet och kreativitet. Jag lämnar henne alltid med stor lust att pyssla och hitta på saker. :-) Längst ner i dagens blogg kommer förresten en liten hälsning till henne, utifall att hon lyckas slita sig ur världsmakeriets famn!


Från det ena till det andra. När man skriver en blogg uppstår förstås någon gång frågan om vem som läser den. Jag hade i mitt stilla sinne närt någon slags förhoppning om att den även skulle läsas av andra golfspelare som skulle kunna ge råd till en kämpande nybörjare. Nu kanske det inte är så att någon golfare hittar hit, och det är förstås helt okej, men OM nu någon skulle komma ivägen för mina här beskrivna vedermödor får ni mycket gärna skicka kommentarer av olika slag. Hur var det för er när ni var nybörjare, var det lika svårt för er (d.v.s. ska jag ge upp)? Hur gick det till när ni lärde er träffa bollen? Har ni några tips? Hittills har jag bara hört att det gäller att spela mycket, men jag blir bara sämre och sämre (se statistiken under "Visa presentation" uppe till höger). Vad gör jag för fel?

Ovido - Quiz & Flashcards