Direktlänk till inlägg 12 juli 2008

Nya tips för långa slag

Av Sanna - 12 juli 2008 10:20

Jag vågar nästan inte skriva här om vad jag ska träna på i dagens golfpass. Inte för att det är radikalt eller förbjudet på något sätt, men jag känner mig så dum när jag uttalar ambitioner och det sen bara går åt skogen. Men men... för att få alla er andra att känna er duktiga kan jag gå med på att visa mina egna misslyckanden, så därför ska jag trots allt tala om vad som står på dagens schema: träna långa slag. Har fått tips genom golf.se (kolla in deras filmer, de är jättebra!):


1. Ryggen ska vara i bollriktningen i baksvingen (kom ihåg att stretcha så att höfterna inte följer med i rörelsen).

2. Högerarmen ska för högerspelare vara i 45 graders vinkel längst upp i baksvingen.

3. Värm upp genom att svinga fritt med 2-3 klubbor, så att den fulla svingen kommer ut (det blir för tungt att ha fel sving med så många klubbor).

4. Kroppen ska ROTERA, inte gunga.


Får väl se om det här gör någon skillnad. Eller så kommer morgondagens rapport med vanligt nedslående besked om att jag haft hoppmattedemonstration igen. Just ja, jag ska ta med kameran igen så att jag kan se gungandet.


När det gäller datorn kämpar jag fortfarande. Har inte riktigt hunnit klart än. Flera program återstår att ominstallera, dokumenten ska överföras och så ska jag lägga tillbaks de gamla bokmärkena . E-post-läsandet har blivit svårt lidande under perioden. Igår kom jag in på comhem-posten, men jobb-mailen har jag inte kollat än eftersom jag inte lagt tillbaks bokmärkena än och därför inte vet hur jag kommer åt den. Å andra sidan har jag semester, så jag kan inte direkt påstå att jag har dåligt samvete för det. 


Men nu ska jag inte fördjupa mig i det. En sista klunk av téet, stänga av datorn och dra på mig ett par byxor (jag var litet väderoptimistisk imorse och satte på mig kjol) och åka iväg till golfbanan. Hej och hå!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards