Direktlänk till inlägg 29 juli 2008

På väg till Melleruds GK och en del annat. I egen bil.

Av Sanna - 29 juli 2008 20:37

Jag sitter och smygbloggarlitet medan maken och modern sitter och diggar till Allsång på Skansen. Själv är jag inte helt missnöjd med att missa det.


Nu har vi kommit vidare från bileländet som startade med ovanstående vy i sikte. Bilen har återvänt från Blennemarks och vi är mer än nöjda med att det gick så snabbt. Och faktiskt oväntat billigt, 1068 kronor. Jag trodde det var ungefär vad det kostade att säga hej till en auktoriserad mekaniker. 

Nu får vi bara hoppas på att det håller, så att det inte finns några mer problem i bakgrunden. Men än så länge verkar det alltså fungera. 


Imorgon bär det så av på fortsatt semester. Vi hade egentligen tänkt åka och hälsa på en syssling och en kusin, men nu när det tog så mycket extratid att få bilen i ordning blir det alltför stressigt att fara iväg till Jönköping för släktbesök. Istället tar vi vägen genom Dalsland.


Första stoppet på vägen blir Håverud där våra kära vänner Igor och Lars brukar härja. Sedan ska vi till Upperud, där det finns ett intressant hantverkshus vi tidigare bara sett som hastigast (ni som känner mig personligen kan fråga närmare om hur hasten kom sig, det är en ganska underhållande historia). Vi ska också ta en titt på en staty av Lars Wilks, något jag ser MYCKET fram emot. I internetreklamen står det att man kan få spika litet på den om man vill, vilket jag givetvis vill. I och för sig är det fel att kalla det för en staty, för jag tror egentligen att det är en egen republik. Dalonien heter den.


Sen ska vi också försöka spela litet golf. Enligt det kära internet finns en 9-håls pay&play-bana strax norr om Mellerud.Det ska bli spännande att spela själva på en helt ny bana! Eftersom vi inte har officiellt handikapp ännu är vi portade från de flesta golfbanor, men just den här låter även oss småkryp komma och spela. Det tackar vi för! :-)


Efter allt detta lär nog dagen vara slut och vi får se om vi hittar nånstans att slå upp vårt 4-personerstält i smärting från 50-talet. Ett alldeles utmärkt tält (om man inte behöver bära det alltför långt).  


Men nu hinner jag inte skriva mer - klockan är fem i nio och det är dags att göra en kopp té att sällskapa med till Morden i Midsomer.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

ont

Av Sanna - 16 augusti 2009 09:00

Har fortfarande ont i handen, eller rättare sagt: armen. Det är en muskel på ovansidan av vänster underarm. Hrmph... Hade det åtminstone igår ikväll, jag får greppa en klubba om en stund och kolla om det fortfarande gör ont när jag lyfter den....

Av Sanna - 14 augusti 2009 17:24

Har inte så mycket att rapportera här. Var på Uppsala GK igår och skulle spela två rundor på deras nya niohålsbana. Första rundan gick allmänt uselt (9 poäng) och andra rundan avbröt vi efter 3-4 hål efter att vi alla tre blivit helt genomblöta av ti...

Av Sanna - 13 augusti 2009 08:41

  Så har jag nu spelat för första gången med mitt handicap, vilket jag fick efter att ha tagit mig till Söderby GK:s klubbhus. Dock verkade det inte helt självklart att jag skulle få det, eftersom första reaktionen hos killen i receptionen var att "...

Av Sanna - 12 augusti 2009 09:41

  Så är jag då i mål. Först spelade jag en runda på 18 poäng i måndags kväll, men eftersom jag var ensam gjorde den varken från eller till på handicapfronten. Dock hade jag nu blivit allt otåligare för att äntligen få det där officiella handicapet, ...

Av Sanna - 10 augusti 2009 13:07

http://www.blocket.se/uppsala/Jarnklubbor_m_flexibelt_grafitskaft_22981427.htm?ca=10&w=1&last=1...

Ovido - Quiz & Flashcards